|
framburður |
| 1 |
|
| sérstætt | | hvør | | hver braut skálina? | |
| hvør breyt skálina? |
| | hverjum datt í hug að nota þessa aðferð? | |
| hvørjum datt í hug at brúka henda mátan? |
| | hverja er systir þín að tala við? | |
| hvønn tosar systir tín við? |
|
|
| 2 |
|
| sérstætt | | hvør | | hún spurði hver hefði hringt | |
| hon spurdi hvør ið hevði ringt |
| | mig grunaði strax hverjir hefðu komið | |
| eg grunaði alt fyri eitt hvørji ið komin vóru |
| | hann vissi ekki eftir hvern málverkið væri | |
| hann visti ikki hvør ið hevði málað málningin |
|
|
| 3 |
|
| hvør | | hver systranna býr fyrir austan? | |
| hvør av systrunum býr eystanfyri? |
| | hverjir af starfsmönnunum ætla að taka sumarfríi í júní? | |
| hvørji av starvsfólkunum ætla at halda frí í juni? |
| | sonur hennar spurði hverjum manna sinna hún hefði unnað mest | |
| sonur hennara spurdi hvønn av monnum sínum hon hevði elskað mest |
|
|
| 4 |
|
| hvør | | hver er maðurinn? | |
| hvør er hesin maðurin? |
| | hver er munurinn á þessum tveimur tegundum? | |
| hvør er munurin á hesum báðum sløgunum? |
| | ekki er vitað hver er uppruni lekans | |
| ikki er greitt hvør ið upprunin er til lekan |
| | þeir veltu því lengi fyrir sér hver skýringin væri | |
| teir grundaðu leingi um hvør ið frágreiðingin kundi vera |
|
|
| 5 |
|
| hliðstætt, sjáldsamt | | hvat | | við vitum hver áhrif góð stjórn getur haft | |
| vit vita hvat árin góð leiðsla hevur |
| | stúlkan skynjaði strax hvern mann hann hafði að geyma | |
| gentan skilti alt fyri eitt hvør maður hann var |
| | hvers eðlis | |
| hvat slag | | læknirinn útskýrði hvers eðlis sjúkdómurinn væri | |
| læknin greiddi frá hvat slag av sjúku talan var um |
|
| | hvers lags | |
| hvat | | hvers lags vitleysa er þetta eiginlega? | |
| hvat er hetta fyri tvætl? |
| | forstjórinn vildi ekki segja hvers lags breytingar yrðu á aðstæðum starfsfólksins | |
| stjórin vildi ikki tosa um hvørjar broytingar fóru at vera hjá starvsfólkunum |
|
|
|
| 6 |
|
| hliðstætt | | hvat | | hvern fjandann ert þú að þvælast hér? | |
| hvat Tramin gert tú her? |
| | ég gat ekki ímyndað mér hver andskotinn gengi þarna á | |
| eg kundi ikki ímynda mær hvat í helviti fór fram har |
|
|
| 7 |
|
| sérstætt | | hvør, ein og hvør | | hver er sinnar gæfu smiður | |
| maður skal smíða sær eydnuna góðu |
| | það var boðið upp á ávexti eins og hver gat í sig látið | |
| borin var fram so nógv frukt sum hvør kundi eta |
| | hver sem er | |
| øll, hvør Hanus og Janus | | þennan einfalda rétt getur hver sem er útbúið | |
| henda einfalda rættin kunnu øll gera |
| | við getum ekki treyst hverjum sem er fyrir börnunum | |
| vit kunnu ikki lata børnini eftir hjá hvørjum Hanus og Janus |
|
|
|
| 8 |
|
| hliðstætt | | hvør | | hver staður hefur sín sérkenni | |
| hvør staður hevur síni sereyðkenni |
| | áheyrendur klöppuðu ákaft á eftir hverju lagi | |
| áhoyrararnir klappaðu eldhugaðir eftir hvørt lag |
| | hún notaði hverja lausa stund til þess að æfa sig | |
| hon brúkti hvørja tøka stund til at venja seg |
| | hver einasti <maður> | |
| hvørt <menniskja> | | hvert einasta barn í bekknum tók þátt í ferðinni | |
| hvørt einasta barn í flokkinum var við á ferðini |
|
| | með hverju <ári, skrefi> | |
| fyri hvørt <ár>, fyri hvørt <stig> | | nemandinn tekur framförum með hverri vikunni sem líður | |
| næmingurin tekur seg fram fyri hvørja viku ið gongur |
| | félagarnir urðu ræðnari og háværari með hverju glasi | |
| vinmenninir gjørdust meira prátingarsamir og mælskir fyri hvørt glas |
|
|
|
| 9 |
|
| hvør | | hver þeirra fékk ákveðna upphæð | |
| hvør teirra fekk eina ávísa upphædd |
| | maður borgar fullt gjald fyrir fyrsta skiptið en hálft fyrir hvert hinna | |
| goldin verður fullur prísur fyrstu ferð, men bara helvtarprísur eftir tað |
|
|
| 10 |
|
| hliðstætt | | <einn> af hverjum <tíu> | |
| <ein> av <tíggju> | | níu af hverjum tíu listaverkum vekja litla sem enga athygli | |
| níggju av tíggju listaverkum vekja lítlan ella ongan ans |
| | í 20% atvinnuleysi hafa tveir af hverjum tíu fullorðnum einstaklingum enga vinnu | |
| er arbeiðsloysið 20% eru tveir av tíggju vaksnum persónum arbeiðsleysir |
|
| | <fimmti> hver <dagur, nemandi> | |
| <fimti> hvør <dagur>, <fimti> hvør <næmingur> | | börnin voru hjá pabba sínum aðra hverja helgi | |
| børnini vóru hjá pápa sínum annaðhvørt vikuskifti |
| | takið úr tvær lykkjur í tíundu hverri umferð | |
| tak tvey eygu av tíggjunda hvørt umfar |
|
|
|
| hver og einn |
|
| hvør einstakur, hvør | | hver og einn verður að hugsa um eigin heilsu | |
| hvør einstakur má hugsa um sína egnu heilsu |
| | hver og einn þátttakandi má nota þá aðferð sem hentar honum best | |
| hvør luttakari má brúka tað háttalagið sum honum hóvar best |
|
|
| hver fyrir/um sig |
|
| hvør, hvør sær | | hver leikmaður fyrir sig fær fimm spil í upphafi | |
| hvør spælari fær fimm kort at byrja við |
| | ég virti þau fyrir mér hvert um sig | |
| eg eygleiddi tey hvønn sær |
|
|